Sunday, September 28, 2008

kejutan!!

aku terkejut apabila membaca akhbar hari ini..
mingguan malaysia m/s 10-ruangan soal jawab..
seorg gadis yg telah keliru dgn hukum aurat..
dia sendiri tidak tahu bagaimana hukum aurat wanita yg sebenarnya..
lantas bertanya kpd ustaz yg berkenaan..syabas diucapkan kerana berjaya sedar..

hal ini jelas menunjukkan kpd kita realiti masyarakat pd hari ini...
rupa-rupanya terdpt mungkin sebahagian besar masyarakat kita yg masih atau sudah x tahu hukum2 aurat..
mengapa ini blh berlaku?
saya tertanya-tanya..
bg mereka yg jahil tidak mengapa..
tp mereka yg sudah ber'ilmu' ini..
memang ada yg bertudung..namun tidak sempurna..
astaghfirullahalazim..

2 comments:

Anonymous said...

aku pula terkejut apabila tuan blog ini bernama Reefqi..seorang lelaki yg telah keliru dgn sejak bila blog ini wujud..dia sendiri tidak tahu bagaimana dia termasuk ke sini sebenarnya..lantas bertanya kepada tuan blog yg berkenaan..syabas diucapkan kerana berjaya membuat blog..
:),selamat hari raya reefqi,maaf zahir batin..
mesti time ni ko dah cuti kan,aku minggu raya ni gak ada exam,doakan kami k..
raya baik2 dengan family

wassalam
afiq tokyo

Unknown said...

walaupun mayb agak lmbt tp selamat hari raya gak ek.. aku x perasan lak de comment ko kt cni.. gomenasai!!!