Saturday, August 30, 2008

mengapa??

sudah beberapa hari aku mencuba..
membawa diri pulang ke rumah juga tidak berjaya..
kenapa?? mengapa??
ya allah ya tuhanku..
mengapa setiap kali aku cuba untuk melupakan dia..
dia semakin kerap muncul dlm fikiranku..
inikah rindu??
kalau ya..allah bantulah aku..
tujukanlah rasa rinduku ini ke arah Mu..
bukan ke arah dia..
hatiku terasa sepi dan pilu..
fikiranku pula bercelaru..
tatkala bayangan dia melintasi fikiranku..
jika betul aku sukakan dia..
maka jadikanlah sukaku ini atas dasarMu ya allah..
bukan semata-mata atas dasar nafsu..

tidak aku nafikan..
bahawa aku terkilan..
dan kecewa..
namun begitu..
akhir2 ini..
aku kerapkali teringatkan dia..
walaupun kasih sudah terpadam..
namun aku masih menyimpan suatu hasrat..suatu harapan..
benih kasih masih tersimpan di lubuk hati..
menunggu suatu masa nanti..
untuk bercambah kembali..
menjadi titi..
antara kami..
insyaallah..

(itu kalau jadi..
kalau x, macam mana pulak??)

"manusia hanya merancang,allah jua yg menentukan"
"ilmu allah itu luas.kita tidak akan mampu mencapainya"
"allah buat kerja dengan cara yg tidak kita sedari"

2 comments:

fareez fadzil... said...

ke arah kematangan~
:P

Unknown said...

kematangan tidak hanya bergantung pada perasaan..ia juga bergantung pada kewarasan akal fikiran..